• Agro Sörmland
    Passa på att delta i Tillväxtmotorns webbinarium!
    Min motivation till förändring
  • Agro Sörmland
    SAVE THE DATE
    Smart Farming 2020
    5 november på Taxinge
  • Agro Sörmland
    Handla lokalt - stötta det som finns nära!
    Sörmlands matkluster
  • Agro Sörmland
    NYTT ÅR!
    NYA MÖJLIGHETER - NYA UTMANINGAR
    VI HÖJER RIBBAN!
  • Agro Sörmland
    "Framtidsspaning för lantbrukare"
  • Agro Sörmland
    "Spetskunskap med framtidstro"
  • Agro Sörmland
    "Trendanalys på hög nivå"

En säljande gårdsbutik

lansstyrelsen en saljande gardsbutik

Öka försäljningen i din gårdsbutik genom att skapa en attraktiv butiksmiljö!

Hur ytorna utnyttjas, vilken inredning som används, på vilket sätt produkterna presenteras och butikens kommunikation med skyltar är en stor del av kundupplevelsen.
På den här online-föreläsningen får du handfasta tips och goda råd om hur du skapar en lättarbetad, säljande och inspirerande gårdsbutik/café.

Föreläsningen riktar sig till dig som driver en gårdsbutik eller ett gårdscafé. 
För dig som har ett landsbygdsföretag inom besöksnäringen och är verksam i Västmanlands, Uppsala, Stockholms, Södermanlands eller Örebro län.

Föreläsare är Annica Bergman, DEKKO AB, som också är rådgivare inom projektet Smakrik och blomstrande besöksnäring.
I samband med föreläsningen finns möjlighet att boka en rådgivning för din gårdsbutik.

Mer om rådgivningen inom Smakrik och blomstrande besöksnäring.

Plats: Digitalt. Deltagarna kopplar upp sig via en länk och för bästa möjliga upplevelse rekommenderar vi att du använder en dator. Din dator behöver ha en kamerafunktion samt stadig internetuppkoppling för att du ska kunna medverka. Alla som kan bör använda headset för att både höra och höras bättre. Länken skickas ut till de anmälda.

Anmälan: Senast den 20 maj. Max 10 deltagare. Vänligen respektera sista anmälningsdatum, vid för få deltagare kan aktiviteten komma att ställas in.

Kostnad: Online föreläsningen är kostnadsfri för deltagarna, aktiviteten bekostas av Landsbygdsprogrammet.

Har du frågor kontakta Kerstin Bjäresten Osmark, Länsstyrelsen i Västmanlands län, kerstin.bjaresten.osmark@lansstyrelsen.se

Innehåll:

Kundupplevelsen; Vad vill jag att kunden ska uppleva och hur skapar man en upplevelse?
Köpbeteende; Vad är det som gör att kunden handlar, eller inte handlar, och hur kan man påverka detta.
Koncept; Detta är grunden i hela verksamheten men vad innefattar det och hur tar jag fram mitt eget koncept?
Butiksplanering; I det här avsnittet går vi igenom de olika ytorna och hur de bäst utnyttjas. Hur kan jag påverka försäljningen och flödet genom butiken med rätt butiksplanering?
Exponering; Vad är en exponering? Här går vi igenom exponering på olika ytor och i olika syfte.
Skyltar&priskommunikation; En stor del av kommunikationen i en butik sker med skyltar. Vi tittar på exempel på olika typer av skyltar och när de lämpligen används.
Workshop; Under föreläsningen hålls kortare workshops där deltagarna diskuterar i grupp.

 europeiska jordbruksfonden

Detaljer

Startar 2020-06-02 8:30
Slutar 2011-11-30
Max deltagare -